HTML

C s i k i Z o l i

Tolem - Nektek

Friss topikok

  • zSuZsY: Elfelejtettem megemlíteni azt az "apróságot", hogy a barátság, melyről fentebb írtam, ha rajtam mú... (2011.03.02. 21:08) Barátságról-röviden
  • nemlenyeg a nev: huha...sikerult a regisztracio es most nem kapok szavakat... pedig annyi mondani valom (panaszkodn... (2010.03.29. 22:03) Gaudeamus igitur…
  • kat_ti: Sokszor igényünk van a szeretetre és ilyenkor gyengék vagyunk, kiszolgáltatjuk magunkat egy másik ... (2008.12.15. 22:24) Szeretetbenzin
  • Kecseti: Találtam egy másik érdekességet Einstein-e kapcsolatosan: Einstein szorzó: Főként fizikusok és mat... (2008.11.27. 17:59) Einstein és a házikenyér
  • domi: Manapsag ha egy ember nem igyekszik elerni es megtartani onnon lelki egyensulyat, bizonyosan elves... (2008.10.06. 09:19) A küszöbön

Linkblog

2008.07.29. 11:38 CsikiZoli

A küszöbön

Nemrég hallottam, hogy az ausztrál bennszülötteknek régen volt egy olyan szokásuk, hogy mikor a vadászatról hazatértek, akkor leültek a kunyhójuk küszöbére egy ideig, amíg megvárták hogy a lelkük utolérje őket. Érdekes egy szokás, de elgondolkoztató. Most este mikor írom e sorokat úgy érzem én is a küszöbön ülök és várom, hogy szembetalálkozzak a lelkemmel.

Nem jó, ha az ember a küszöbön ül és várja a lelkét, mert előbb utóbb szembetalálkozik önmagával és az sokszor nem kellemes. Ezért menekülünk mindenféle cselekvésbe. Van aki munkába menekül, van aki zenét hallgat egész nap, van aki nem tud otthon ülni, mindig valahová kell menjen, van aki piával vagy gyógyszerrel bódítja magát, vagy tölti ki az egyre kevesebb szabadidejét. Én sokszor hülyére tévézem magam.

Ma este elhatároztam, hogy miután befejezem a munkámat nem bódítom magam a televízióval. Elvonási tüneteim voltak. Éreztem, hogy valamit kellene kezdjek magammal. Levettem egy pár könyvet a polcról, beleolvastam és rádöbbentem hogy lassan öt éve, hogy megvettem őket, ki sem nyitottam és lám-lám értékes dolgok is vannak bennük. Nem jó ez így. Az sem jó, hogy ahogy írok, egyre gyakrabban jelez a helyesírás-javító. Mitől is lenne jó a helyzet. Olyan vagyok, mint Petőfi magyar nemese, nem írok, nem olvasok (eleget).

De valahol azért mégis jó kiülni a küszöbre, mert kívülállóként meg tudjuk vizsgálni magunkat, az aznapi tetteinket. Van akinek nincs szüksége ilyen önvizsgálatra, meg van győződve, hogy jól végzi dolgait. Mindenki maga dönti el, hogy mit tesz ilyen téren, és azt hiszem attól is függ, hogy ki milyennek születik. Én hivatásomból is kifolyólag nem egy céget, hanem magamat kell építsem, hiszen naponta 250 fiatal előtt kell helyt állnom, szakmailag és emberileg. A hibáimat is csak a küszöbön ülve látom meg. Remélem tudok változtatni rajtuk.

Nem vagyok ausztrál bennszülött. A székely embernek errefele a küszöb üti meg a fenekét. Nem baj ha megüti, attól függ, hogy értelmezzük. Érdekes, a küszöb a lényeg mindkét féltekén…

4 komment · 10 trackback


A bejegyzés trackback címe:

https://csikizoli.blog.hu/api/trackback/id/tr69590760

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: prediksi 16 besar liga champion 2017 2018.02.11. 03:44:07

AOT - Attack on Titan Wings of Freedom REPACK (CorePack) - A Mindenes!

Trackback: j@g@t99 prediksi sgp minggu 2018.02.09. 18:47:01

watch 3 guys 1 hammer actual video - Ensalmo y resguardo a los 7 rayos del sol

Trackback: prediksi valencia 2018.02.08. 21:05:54

Can you still get oxycodone er - Dim tane expectorant sirop 200ml

Trackback: prediksi d la coruna vs elche 2018.02.08. 10:55:01

Dél-Korea box office: 2015 május - Koreai film- és drámaközösség

Trackback: prediksi master 2018.02.08. 02:58:17

Börtönös filmek TOP50 - 10 jó börtönös film (41-50) - Lisztes megmondja a tutit

Trackback: prediksi 3d 2018.02.07. 12:19:20

A koreai tetőszerkezet kis anatómiája - Korea in Hungary

Trackback: prediksi ceko vs jerman u21 2018.02.07. 08:06:03

cerita aku diperkosa kakak iparku - Nursing questions on shock

Trackback: prediksi bola 2018.02.04. 13:50:35

Csajok és villantások - Minden Ami Tenisz!

Trackback: prediksi m city vs mu 2018.02.04. 00:16:10

Korea „Rejtelmes szigete” - Korea in Hungary

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nebántsvirág 2008.08.06. 22:49:50

Elgondolkodtató, amit írtál. Miközben olvastam, rájöttem, hogy milyen régen nem néztem szembe önmagammal.Lehet, hogy ma este én is ki fogok ülni a küszöbre, és várok....várom, hogy utolérjen a lelkem. És az is lehet, hogy nagyon soká kell várnom, olyan régen nem találkoztam már igazából, őszintén önmagammal.De talán sikerülni fog!!!!És lehet, hogy nem lesz a legkellemesbb találkozás. De az is én vagyok.

Perlah · http://perlah.blogspot.com/ 2008.08.08. 22:25:55

Olyan tükröt tartasz az ember elé, ami elől nincs menekvés....

adlih 2008.08.24. 13:32:54

Egy felfedező végigjárta a dél-amerikai Amazonas síkság hatalmas erdőit. Olajlelőhelyeket keresett, és mindig nagyon sietett. Az első két nap a bennszülöttek, akiket teherhordóknak fogadott fel, alkalmazkodtak a fehér ember gyors, nyugtalan iramához.
De a harmadik nap reggelén csendben megálltak, lecövekeltek, mintha mozdulni sem bírnának.
Világos volt, hogy nem akarták tovább folytatni a menetelést. A felfedező türelmetlenül, széles mozdulatokkal mutogatott az órájára, és megpróbálta megértetni a bennszülöttek főnökével, hogy indulniuk kell, mert az idő sürget.
- Lehetetlen - mondta amaz nyugodtan. Ezek az emberek túl gyorsan meneteltek, és most meg kell várniuk, hogy a lelkük utolérje őket.
A mi korunk emberei egyre gyorsabbak. Ugyanakkor nyugtalanok, zavarodottak és boldogtalanok. Mert a lelkük lemaradt, és nem tudja utolérni őket.

domi 2008.10.06. 09:19:14

Manapsag ha egy ember nem igyekszik elerni es megtartani onnon lelki egyensulyat, bizonyosan elvesz az orokre, mert nem segit neki senki. Ezert fontos az, hogy mindenekelott megismerje magat, megallapitsa helyet a vilagban es celokat tuzzon ki maga ele. Akinek celjai nincsenek, az elveszett ember, mert a keresgelesre nincs ido.
Ezek utan mar csak ot percre van szukseg estenkent elalvas elott, hogy felidezze: mit tett ma, mit fog tenni holnap es eldontse, hogy mindez mennyiben jarul hozza a celok elereseben. Ilyenkor mindig kikandikal, ha valamit nem jol csinalt, es alkalmat ad a valtozas megfogadasara. Igy konnyen es tiszta lelekkel lehet aludni...
süti beállítások módosítása